BLACK FRIDAY
De toate reduse pentru pitici și pentru ale lor mămici!

Promoția se încheie în

MAGNE B6 IN SARCINA? Intrebari si raspunsuri pe care trebuie sa le afli

 

Magne B6 si sarcina sunt doua lucruri care merg mana in mana. O mamica, dar si bebelusul din burtica, simte nevoie de anumite aporturi de suplimente pentru a-si mentine starea de sanatate cat mai buna. Magneziul si vitamina B6 (consumate sub forma de alimente sau comprimate, impreuna sau separat) sunt unii dintre cei mai utilizati nutrienti in sarcina. Afla din acest articol daca magneziul si vitamina B6 sunt intr-adevar benefice sarcinii, care sunt simptomele lipsei acestor nutrienti si ce contraindicatii si reactii adverse au acestea.

 

 

1. Sunt magneziul si vitamina B6 benefice in primul, al doilea sau ultimul trimestru de sarcina?

Multe femei isi pun problema daca ar trebui sau nu sa consume magneziu si vitamina B6 in timpul sarcinii. Raspunsul simplu la aceasta intrebare este: da, pot fi consumate, insa doar la recomandarea si in cantitatea prescrisa de catre medic. Acesti nutrienti sunt recomandati mai ales in primul trimestru al sarcinii, atunci cand se formeaza fatul, si in ultimul trimestru, atunci cand apar crampele. 

 

Beneficiile magneziului sunt:

- regleaza temperatura corpului in combinatie cu alte enzime;

- sintetizeaza proteinele si acizii nucleici (macromolecule complexe care contin informatia genetica);

- relaxeaza muschii;

- contracareaza crampele;

- calmeaza starile de nervozitate, anxietate, iritabilitate, oboseala si ajuta in reglarea tulburarilor de somn.

 

Beneficiile vitaminei B6 sunt:

- este necesara in buna functionare a grasimilor, proteinelor si zaharurilor din organism;

- are un rol benefic in functionarea sistemului nervos central;

- formeaza hemoglobina;

- este componenta a globulelor rosii din sange, care transporta oxigenul in corp;

- dezvolta creierul, nervii si pielea;

- mentine sanatatea pielii;

- stimuleaza muschii si calmeaza crampele musculare;

- rol important in metabolismul glucozei si proteinelor;

- stimuleaza sistemul imunitar si formeaza anticorpi (lucru vital pentru femeile insarcinate, mai ales pentru ca se poate administra o gama restransa de medicamente in timpul sarcinii);

- un aport constant al acestei vitamine poate sa previna dereglarea sistemului nervos central;

- ajuta in tratarea bolilor cardiovasculare;

- ajuta la diminuarea greturilor pe perioada sarcinii.

 

Dozele recomandate in timpul sarcinii si in timpul alaptarii:

  • Magneziu

Doza recomadata de magneziu in timpul sarcinii este de 350 mg/zi pentru mamicile cu varste intre 19 si 30 de ani si 360 mg/zi pentru mamicile cu varste intre 31 si 50 de ani. 

In perioada alaptarii, chiar daca sugarul se hraneste direct de fiecare data sau folosesti o pompa pentru alaptare, doza de magneziu recomandata in aceasta perioada este de 310 mg/zi pentru mamicile cu varste intre 19 si 30 de ani si 320 mg/zi pentru mamicile cu varste intre 31 si 50 de ani. 

 

  • Vitamina B6

Doza recomandata de vitamina B6 in timpul sarcinii este de 1,9 mg/zi si 2 mg/zi in perioada alaptarii, indiferent de varsta mamicii.

 

  • Comprimatele de Magne B6

Doza recomandata este intre 6 si maxim 8 comprimate pe zi. 

ATENTIE! Desi acestea sunt dozele recomandate, medicul poate prescrie alte doze de magneziu si vitamina B6 in functie de fiecare persoana in parte, tinand cont si de posibilele probleme de sanatate ale fiecarei mamici.

Citeste mai jos si care sunt simptomele lipsei de magneziu si vitamina B6 si care sunt contraindicatiile si reactiile adverse.

 

2. Lipsa de magneziu si vitamina B6 in sarcina: care sunt simptomele?

Exista simptome ale lipsei de magneziu si vitamina B6 ce trebuie investigate cat mai curand. Aceste probleme se pot rezolva prin administrarea acestor nutrienti in dozele prescise de medic. Mai jos gasesti simptomele pe care sa le iei in considerare pentru fiecare nutrient in parte.

 

Simptomele lipsei de magneziu:

- crampe musculare;

- palpitatii puternice si epuizante;

- contractii premature;

- hipertensiune arteriala;

- intensificarea greturilor;

- stare de oboseala cronica;

- o deficienta puternica de magneziu poate duce la contractii premature si, in consecinta, la o nastere prematura in cazurile grave.

 

Simptomele lipsei de vitamina B6:

- inflamatia limbii;

- rani sau ulceratii prezente la nivelul gurii;

- semnale de depresie;

- anemie;

- oboseala si insomnie;

- scaderea in greutate;

- caderea parului;

- tulburari neurologice;

- cresterea riscului de infectii;

- sindromul tunelului carpian (ce poate sa rezulte in amorteala si slabiciunea degetelor).

 

3. Exista contraindicatii si reactii adverse ale Magne B6 in sarcina?

 

Exista reactii adverse si contraindicatii in ceea ce priveste consumarea acestor nutrienti. Este recomandat ca magneziul si vitamina B6, precum si comprimatele de Magne B6, sa fie consumate in dozele recomandate de medic. Pot aparea anumite reactii adverse in urma consumarii acestor nutrienti, dupa cum urmeaza:

 

Reactii adverse posibile:

- diaree sau dureri abdominale;

- reactii alergice;

- reactii cutanate.

 

Reactii adverse posibile in cazul consumului unei doze peste cea recomandata:

- greata;

- varsaturi;

- sete;

- scaderea tensiunii arteriale;

- slabiciune musculara;

- inrosirea trecatoare a fetei si gatului;

- somnolenta, confuzie;

- diminuarea reflexelor;

- aritmii cardiace;

- deprimarea respiratiei;

- paralizie respiratorie;

- stop cardiac;

- coma.

 

Magneziul si vitamina B6 au multiple beneficii pentru mamici. Exista o doza recomandata pe care femeile insarcinate o pot consuma, dar acestea se pot schimba in functie de recomandarile medicului. Este important sa se depisteze simptomele lipsei acestor nutrienti sau a consumarii unei cantitati prea mari si consultarea cu medicul, in cazul in care aceste simptome apar. Chiar inainte de a lua aceste suplimente este necesara o consultare cu medicul.

 

Sursa foto: shutterstock.com

Referinte:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24696187;

https://doc.ro/sanatate/totul-despre-vitamina-b6#ce-este-vitamina-b6;

https://www.anm.ro/_/_PRO/pro_2021_07.10.09.pdf

up