Fructe permise în alăptare: cum să oferi vitamine și minerale esențiale copilului tău în siguranță în această perioadă delicată a vieții sale

Primele luni sunt esențiale pentru dezvoltarea armonioasă a bebelușului. Acesta trebuie să aibă parte de tot sprijinul părinților, în special al mamei. Numeroase studii au subliniat importanța legăturii dintre mamă și copil încă de la naștere, pentru sănătatea emoțională de-a lungul vieții. 

Perioada alăptării e importantă pentru a te asigura că cel mic are un început optim. Mamele nu trebuie să se neglijeze, ci e nevoie de o atenție sporită la alimentație. Aceasta este esențială, pentru că doar astfel te poți asigura că nu îi vor lipsi nutrienții necesari copilului tău. 

Mâncând sănătos, vei avea mai multă energie pentru a suplini efortul hrănirii acestuia. Trebuie însă să știi ce fructe ai voie să mănânci când alăptezi, pentru că acestea sunt în special benefice pentru proaspetele mămici.

1. Fructe în alăptare: ce trebuie să evit?

Copilul depinde de mamă în perioada alăptării, așa că până ajungi la prepararea hranei pe care să o consume el însuși, e  necesar să fii riguroasă în ceea ce privește mâncarea din dieta ta. 

Fructele sunt benefice pentru orice persoană. Mai ales proaspetele mămici nu ar trebui să excludă aceste surse de nutrienți din alimentația lor. Nu mai mânca un astfel de aliment decât atunci când observi efecte negative asupra bebelușului tău. Acestea includ:

  • iritații ale pielii
  • umflături
  • vărsături

Dacă cel mic nu își revine după ce ai întrerupt consumarea unui anumit fruct care crezi că a cauzat simptomele, apelează la un medic.

2. Ce fructe pot mânca când alăptez?

Ca să te asiguri că ai la dispoziție nutrienții de care ai nevoie, află mai jos despre variantele de fructe pe care le poți consuma în această perioadă a vieții copilului tău. Desigur că și fructele de mare au, în caz că te întrebi, numeroase beneficii în alăptare, pentru că sunt o sursă de proteine și acizi grași esențiali. Primele menționate, însă, se remarcă prin conținutul de fibre, vitamina C și minerale.

Banane, pentru conținutul de potasiu

Bananele au multe beneficii asupra corpului în general. Mâncând acest aliment, se poate preveni constipația, pentru că digestia e îmbunătățită datorită conținutului de fibre. 

Aceste fructe conțin cantități însemnate de potasiu, care e important în timpul sarcinii, precum și în perioada imediat următoare. Acest mineral e esențial pentru menținerea echilibrului cantității de lichide și a electroliților din organism.

Avocado, pentru și mai mult potasiu

Ca bananele, avocado este benefic datorită conținutului ridicat de potasiul. Beneficiile se extind și asupra micuțului, în ceea ce privește:

  • vederea
  • structura firului de păr
  • sănătatea inimii
  • digestia

Smochine, pentru fibrele, mineralele și vitaminele conținute

Aceste fructe sunt o opțiune populară pentru compoziția mâncării de bebeluși cumpărate. Acestea conțin minerale ca:

  • magneziu
  • cupru
  • calciu
  • fier 
  • potasiu

De asemenea, au cantități însemnate din:

  • vitamina K
  • vitamina B6

Afinele, o comoară de antioxidanți

Printre fructele recomandate în alăptare se află afinele. Acestea conțin mai mulți antioxidanți decât oricare altele. Aceștia se transmit copilului, astfel încât acesta va fi mai apărat de bolile care pot apărea în primul an de viață.

3. Fructe în timpul alăptării: variante care vor asigura producerea unei cantități suficiente de lapte pentru micuțul tău

Hrănirea copilului poate fi mai confortabilă prin achiziționarea unor produse precum sutienul pentru alăptat. Dacă întâmpini probleme în ceea ce privește cantitatea de lapte, există anumite alimente care sunt deosebit de folositoare pentru a-ți ajuta corpul. Iată ce fructe poți consuma pentru a rezolva această problemă.

  • Portocalele, o sursă excelentă de vitamina C

Vitamina C are un rol semnificativ în menținerea sănătății sistemului imunitar. Când vine vorba de copiii, aceasta se implică în dezvoltarea corespunzătoare a dinților și a mușchilor. Două portocale mici asigură necesarul zilnic pentru mămicile care alăptează. În cazul acestora, țesuturile vor fi regenerate mai ușor.

  • Căpșunile, o altă sursă recomandată de vitamina C

Pe lângă această vitamină, despre a cărei importanță s-a vorbit mai sus, căpșunile sunt o sursă de hidratare datorită conținutului mare de apă. Menținerea unei cantități potrivite de lichide în corp este esențială în perioada alăptării, pentru că altfel se poate instala oboseala. 

  • Pepenele galben, pentru și mai multă vitamina C

Un pepene galben conține jumătate din cantitatea zilnică necesară de vitamina C pentru mămicile care alăptează. În plus, au o cantitate mare de apă care va ajuta la menținerea hidratării.

  • Caisele, care conțin o substanță ce ajută la reglarea cantității de lapte

Caisele au o componentă ce imită acțiunea estrogenului din corpul feminin, anume fitoestrogenul. Aceasta are un rol important în reglarea hormonilor ce se ocupă de producerea laptelui, astfel că poate crește cantitatea în cazul funcționării corecte a acestora.

În perioada alăptării, asigură-te că micuțului nu îi lipsesc nutrienții necesari pentru o dezvoltare armonioasă. În același timp, e important să ai grijă de sănătatea ta, pentru că de aici pornește și bunăstarea copilului. Prin intermediul laptelui matern, acesta primește ceea ce are nevoie, de aceea trebuie ca mămicile să consume alimente hrănitoare. E esențial, de aceea, să știi ce fructe să mănânci când alăptezi.

Sursa foto: storyblocks.com

https://www.romper.com/p/9-fruits-to-eat-when-youre-breastfeeding-for-better-milk-flow-15951

https://parenting.firstcry.com/articles/fruits-to-eat-and-avoid-during-breastfeeding/

https://www.verywellfamily.com/breastfeeding-and-seafood-can-you-eat-fish-and-shrimp-431868 

up