BLACK WEEK
De toate reduse pentru pitici și pentru ale lor mămici!

Promoția se încheie în

Impactul alaptarii si scaderea in greutate dupa nastere

Impactul_alăptării_și_scăderea_în_greutate_după_naștere

 

Odata incheiata sarcina, preocuparile proaspetelor mamici sunt alaptarea si revenirea la greutate. Curios este faptul ca aceste preocupari sunt in stransa legatura, influentandu-se intim una pe cealalta.

Alaptarea este un proces fiziologic, al carui debut are loc cu mult inainte de sarcina, odata cu dezvolatrea glandelor mamare. Mai tarziu, prin actiunea anumitor hormoni eliberati in timpul sarcinii si nasterii, se face posibila alaptarea.

Insa, sursa constanta de energie necesara producerii laptelui matern este constituita chiar de depozitele acumulate in timpul sarcinii, aceasta fiind explicatia cea mai importanta atunci cand vine vorba de kilogramele in plus ramase dupa sarcina. Alaptarea devine astfel, cel mai bun mod prin care ne putem hrani bebelusii, dar si de a ne folosi depozitele de grasime acumulate in timpul sarcinii.

Cel mai important lucru pe care ar trebui sa-l stie orice mamica este ca, paradoxal,  stimulul pentru folosirea acestor depozite il constituie chiar consumul  a cel putin 500 de calorii in plus in fiecare zi, valabil pentru mamicile care alapteaza. Acest lucru explica  apetitul exagerat dupa nastere, pe care multe mamici din dorinta de a scadea in greutate, fie il suprima, fie ajung sa se simta vinovate ca mananca mai mult decat considera ca ar trebui.  Asadar dragi mamici, este absolut normal ce vi se intampla pentru ca, de fapt, aceasta este perioada cand trebuie sa va hraniti  pentru doi. Responsabilitatea pe care ar trebui sa v-o asumati consta in alegerea alimentelor pe care preferati sa le consumati. Respectandu-va necesarul caloric, sunt  asigurate cantitatea si calitatea laptelui matern, dar si pierderea kilogramelor, fara a va pune in pericol sanatatea.

In cazul in care se recurge la un regim hipocaloric, adica se mananca mai putin decat este necesar, efectul va fi opus asteptarilor, orice dieta fiind perceputa de organism ca o amenintare. Cand amenintarea se repeta, are loc dezvoltarea unei strategii de supravietuire, ce presupune folosirea de mai putine resurse pentru a mentine toate mecanismele in buna functionare, cu alte cuvinte are loc incetinirea metabolismului.

Iata cateva sfaturi pentru a slabi in siguranta fara a va pune in pericol sanatatea dumneavostra si a bebelusului:

  1. In primul rand aminti-va: kilogramele in plus s-au acumulat pe perioada intregii sarcini, propuneti-va o perioada de cel putin 9 pana la 12 luni de revenirea la greutatea initiala.


Atunci cand ne propunem un scop, cel mai important lucru de urmarit este ca acesta sa fie cat mai realizabil, si chiar daca rezultatele nu sunt rapide, priviti-le cu incredere si ca un feedback pozitiv al incercarilor dumneavoastra de a slabi. Nu abandonati!

  1. Organizati-va mesele cu trei mese principale si gustari intre ele.


Organizarea este elementul cheie atunci cand vine vorba de slabit. Trebuie sa va acordati timp pentru a manca si sa nu neglijati atunci cand va este foame. Alegeti alimente echilibrate nutritional, meniuri variate si gustari sanatoase. Suntem facuti sa functionam dupa un anumit program, iar cele 3 mese principale cu gustarile aferente va asigura nivelul de energie atat de necesar acestei perioade solicitante si asigura producerea laptelui matern cu toti nutrientii necesari bebelusului.

  1. Hidratarea – aliat atunci cand vine vorba de slabit.


Hidratarea este foarte imporatanta in aceasta perioada, beti cel putin 2L lichide pe zi. Astfel, asiguram producerea laptelui, care are in compozitia sa 50% apa. In plus ne folosim de efectul  apei in stimularea metabolismului, rezultand arderea mai multor calorii, lucru benefic atunci cand ne propunem scaderea in greutate.

  1. Atunci cand sunteti pregatite si aveti acordul medicului care va urmareste perioada postnatala, incepeti un program de activitati fizice si faceti pe cat posibil sa va integrati si bebelusul. Fie ca este vorba despre o simpla plimbare cu  caruciorul sau folosind marsupii, important este sa va miscati si sa cresteti in limite de siguranta nivelul de activitate, urmarind ca acesta sa devina un obicei care sa va caracterizeze stilul de viata.

  2. Un factor important in lupta pierderii kilogramelor acumulate in sarcina il constituie stresul. Stresul este o manifestare absolut normala dupa nastere, date fiind toate schimbarile care au avut loc in viata dumneavoastra. Atunci cand suntem stresati pentru perioade indelungate, au loc descarcari hormonale care va pregatesc corpul pentru “lupta”, asta inseamna ca rata metabolica scade si tendinta este de a depozita. Situatiile stresante ar trebui evitate. Acordati-va momente de relaxare si nu uitati sa va bucurati de minunea aparuta in viata dumneavoastra.


 

 

Dr. Catalina Andrei – Medic Diabet, Nutritie si Boli Metabolice

drcatalina.andrei@gmail.com
up