Imunitatea la copii - cum le întărești celor mici sistemul de apărare al organismului


Sistemul imunitar al copilului este esențial pentru o creștere armonioasă și îi va influența sănătatea chiar și la maturitate. Prin urmare, este normal să te preocupi pentru buna funcționare a acestuia. Imunitatea este cea care apără organismul în fața factorilor dăunători, precum virusurile, bacteriile nocive sau alte toxine externe și poate fi îmbunătățită printr-un regim alimentar corect, prin administrarea de suplimente în cazul carențelor și printr-un stil de viață sănătos, bazat pe mișcare, într-un mediu relaxat și sigur. În continuare, vei afla cum să-l ajuți pe cel mic să obțină ceea ce este necesar pentru un sistem imunitar puternic.

1. Întărirea imunității la copii cu ajutorul unei alimentații corecte

Unul dintre factorii esențiali în întărirea răspunsului imunitar la elementele externe este o dietă completă, sănătoasă, cu ingrediente de origine naturală. Copilul are nevoie de vitamine și minerale pentru a se dezvolta sănătos, dar și de proteine provenite din surse “de calitate”, deoarece acestea au rol structural în creșterea celui mic și sunt esențiale pentru ca organismul său să se poată apăra în fața agenților dăunători. De asemenea, sănătatea florei intestinale este un alt element esențial pentru imunitate.

Prin urmare, copilul tău va beneficia de pe urma mai multor alimente. Oferă-i lapte matern atunci când este bebeluș și mâncare ce îi susține sistemul imunitar. Ulterior, odată cu diversificarea alimentației, va putea mânca lapte de vacă, iaurt, brânzică, legume și fructe, carne de pui, pește, ouă și leguminoase bogate în proteine, precum mazărea sau fasolea. Pentru buna dezvoltare a florei intestinale, are nevoie de probiotice și prebiotice, care pot fi obținute cu ajutorul bananelor, chefirului, roșiilor și murăturilor. O astfel de dietă îi va asigura și aportul necesar de vitamina C și Zinc. Folosește diverse accesorii pentru prepararea hranei pentru a-ți ușura mai mult munca.



2. Imunitatea la copii - sunt suplimentele necesare? 

Uneori, este posibil ca în urma analizelor medicale să descoperi că cel mic prezintă carențe în privința anumitor nutrienți. Acest lucru se poate întâmpla în cazul vitaminei D, zincului, vitaminei C, calciului, prebioticelor și probioticelor etc. La recomandarea medicului, poți apela la suplimente alimentare, care să compenseze temporar lipsa de care suferă, însă, este recomandat să identifici cauza pentru care a apărut aceasta. Spre exemplu, deficiența vitaminei D poate fi remediată dacă cel mic va petrece mai mult timp în natură, fiind expus razelor solare. Îl poți convinge să iasă afară oferindu-i jucării de exterior care să fie pe placul său.

Nu administra suplimente alimentare sau alte medicamente fără sfatul unui doctor specializat, deoarece îi poți cauza probleme de altă natură copilului.

3. Un stil de viață sănătos, cheia pentru creșterea imunității la copii 

Deși unii părinți tind să uite de acest aspect, modul în care își petrece cel mic copilăria are un efect major asupra sănătății lui. Iată cele mai importante aspecte cărora trebuie să le acorzi o mare atenție.

Igiena

Spațiul în care trăiește copilul trebuie să fie unul curat și sănătos, iar igiena personală este la fel de importantă. Pentru combaterea pe viitor a agenților patogeni, cel mic trebuie să-și formeze anticorpi prin expunere, însă, acest lucru nu înseamnă că nu trebuie să te preocupi de igiena sa. Spălatul mâinilor, baia zilnică, perierea dinților, hainele curate și îndepărtarea prafului sunt măsuri pe care trebuie să le aplici cu regularitate.

Odihna

Somnul este esențial în asigurarea unui răspuns imunitar puternic. Deoarece stresul și oboseala consumă din rezervele de substanțe nutritive ale corpului, trebuie să ai grijă ca cel mic să fie odihnit. Un somn de 7-8 ore în fiecare noapte este necesar pentru un sistem imunitar puternic.




Un stil de viață activ

Sportul și mișcarea în aer liber reprezintă metode eficiente de menținere a sănătății corpului și minții celui mic. Este dovedit faptul că, prin activitate fizică, sistemul imunitar devine mai puternic și mai pregătit în fața provocărilor. De asemenea, exercițiile fizice și joaca în natură ajută la înlăturarea stresului, favorizând dezvoltarea imunitară adecvată. Copiii care petrec timp excesiv în casă, în fața calculatorului sau a tabletei, au de suferit în ceea ce privește sănătatea organismului în general, și sănătatea sistemului imunitar, în particular.

Ca orice părinte responsabil, îți dorești ca cel mic să fie sănătos și să facă față cu brio oricărui tip de provocare. De aceea, este bine să te asiguri că are tot ce îi trebuie pentru ca organismul lui să se poată apăra în fața agenților patogeni: alimentație adecvată, odihnă suficientă și un stil de viață activ!

Surse foto: Shutterstock.com, Unsplash.com

Articole recente: