BLACK FRIDAY
De toate reduse pentru pitici și pentru ale lor mămici!

Promoția se încheie în

Banane in timpul alaptarii - ai voie sa le consumi?

 

Alaptarea reprezinta principala sursa de hrana a bebelusului, cel putin in primele sase luni de viata. Daca nu exista conditionari medicale, care sa atraga atentia catre folosirea laptelui praf, atunci alaptarea reprezinta singura sursa de hrana pana la varsta diversificarii, iar dupa diversificare reprezinta “felul” de baza. 

Beneficiile alaptarii

Totusi, alaptarea nu este doar hrana. Alaptarea este confort, alint si iubire, toate la un loc intr-un lapte care potoleste deopotriva foamea si setea. Alaptarea ajuta in perioada colicilor, in perioada aparitiei dintilor, sau oricand copilul are nevoie de alint si iubire.

Pentru ca alaptarea este atat de importanta, mamele isi doresc sa ofere puilor lor cei mai buni nutrienti prin lapte, drept pentru care alimentatia proaspetei mamici reprezinta un element cheie. Pentru ca o parte din alimentele consumate de mama ajung in lapte, deseori se discuta despre mentinerea unui regim alimentar, astfel incat bebelusul sa primeasca tot ceea ce este mai bun. Pentru o alaptare cat mai usoara pe timpul noptii foloseste pijamale si perne pentru alaptat.

 

Bananele si alaptarea

Principala problema atunci cand vorbim despre alimentatia mamei, ramane de fapt aparitia colicilor la bebelusi. Din acest motiv mamele aproape ca nu mai beneficiaza de un meniu normal, de teama de a nu-i face rau bebelusului din cauza alimentelor transmise prin lapte. Uneori suspiciunile planeaza chiar si asupra celor mai inofensive produse, precum bananele, mesele ajungand sa semene cu adevarat cu cele de dieta sau regim. Asadar, intrebarea de pe buzele tuturor este: ai voie sa mananci banane cand alaptezi?

Desigur ca se pot consuma banane in alaptare. In realitate laptele se formeaza din sange si doar o mica parte din alimente ajunge prin lapte, la bebelus. Teoretic in timpul alaptarii se poate consuma orice, in cantitati moderate, chiar si banane, deoarece o proaspata mama va avea nevoie mai inainte de orice ea de nutrienti, pentru ca mai apoi sa poata avea grija de bebelus.

In vreme ce alimente precum: fasolea, mazarea, varza sau broccoli se recomanda a fi evitate, cel putin in perioada ce precede diversificarea bebelusului, bananele pot fi consumate fara grija, deoarece aportul acestora de vitamine este necesar atat mamei cat si bebelusului.

Avantajele consumului de banane in timpul alaptarii

Energie continua - o mama va avea nevoie de toata energia, mai ales daca nu se afla la primul bebelus. Chiar si asa, un singur copil poate fi destul de solicitant pe langa treburile casnice si socializare. Consumul de banane in timpul alaptarii poate creste considerabil nivelul de energie, iar  acest lucru se intampla in mod natural, fara suplimente sau medicamente. 

Aport natural de potasiu- nasterea, indiferent de tipul acesteia, aduce cu sine anumite carente in organismul unei femei. Pentru a suplini aceste carente, bananele sunt foarte potrivite. Consumate in special dimineata, ele se asimileaza rapid, oferind o stare de bine si un echilibru la nivel de vitamine. 

Un gust delicios - bananele se pot consuma ca atare sau in combinatii cu alte fructe. Banana este un fruct satios, drept pentru care poate constitui atat o gustare, cat si un mic dejun. Gustul inconfundabil face ca bananele sa fie apreciate de catre multe persoane, iar combinatiile sunt nelimitate.

Retete de gustari cu banane pentru perioada alaptarii

Banana cu avocado 

Daca vrei sa adaugi bananelor un plus de vitamine, amestecul cu avocado este unul si gustos si sanatos. 

Vei avea nevoie de:

1-2 banane coapte bine

1 avocado

Se ia un avocado copt (culoare maronie, moale, care se curata usor de coaja) si o banana mare, bine coapta. Cele doua fructe se blenduiesc bine impreuna, iar pasta rezultata poate fi o gustare plina de vitamine, cu adevarat satioasa.

 

Banane cu iaurt

Daca vrei o reteta usoara, atat din punct de vedere al realizarii, cat si al digestiei, iaurtul cu banane este o solutie excelenta.

Vei avea nevoie de:

- 1-2 banane bine coapte

- 1 pahar de iaurt

- optional: zmeura, capsuni sau afine

Bananele se zdrobesc grosier cu furculita (sa ramana bucati), la final adaugandu-se fructele optionale. Se amesteca bine, pana la omogenizare, iar amestecul poate fi servit imediat sau pastrat la rece pana la servire. 

Bananele sunt foarte potrivite si pentru smoothie-uri, care consumate dimineata reprezinta un boost natural de energie.

Bananele pot fi consumate in perioada alaptarii fara probleme, cata vreme nu exista conditionari medicale in acest sens (alergii sau alte probleme de sanatate). O mama sanatoasa are nevoie de un meniu variat, iar fructele si cu precadere bananele, nu trebuie sa lipseasca din acesta. 

 

 Șerban Horia Anastasiu 
Copywriter/ Content writer

Șerban este copywriter/ content writer cu o experiență de aproximativ 8 ani, timp în care a redactat materiale pentru un număr însemnat de domenii. Pentru Șerban ziua de muncă începe cu o cafea bună și muzică de calitate în căști.

up