Sportul in sarcina - Top 5 MITURI DEMONTATE

Unele mamici devin extrem de protectoare si grijulii, chiar din primele saptamani de sarcina. Din aceasta cauza, multe dintre femei evita sportul pe timpul celor 9 luni de sarcina, deoarece considera ca acesta ar putea afecta intr-un fel sau altul procesul de dezvoltare al bebelusului. Insa ce ai spune daca unele dintre aceste conceptii sunt doar mituri?  

 

 

1. Sarcina si sportul pentru gravide

In ciuda faptului ca mamele sunt atat de sceptice in privinta sportului in sarcina, specialistii indeamna spre practicarea diverselor activitati fizice, afirmand ca sportul este benefic, ajutand la mentinerea unei sarcini sanatoase. Astfel, este indicat sa practici sporturi usoare, pentru a te mentine in forma si pentru a avea siguranta si confortul ca sarcina se desfasoara in conditii optime.

Prin urmare, daca tocmai ai ramas insarcinata, trebuie sa stii ca exercitiile fizice practicate regulat, ajuta la:

·        Prevenirea complicatiilor

·        Dezvoltarea normala a fatului

·        Ajuta la nasterea naturala

·        Evitarea depresiei

·        Mentinerea unei greutati normale

·        Pregatirea muschilor pentru nastere

·        Recuperarea dupa nasterea copilului

Este foarte important sa eviti activitatile sportive care necesita un efort considerabil din partea ta, dar acest lucru nu semnifica faptul ca nu poti executa cateva exercitii fizice pe zi. Astfel, daca avantajele prezentate mai sus te-au convins de importanta sportului in timpul sarcinii, trebuie sa cunosti si care sunt activitatile fizice pe care le poti face si cele pe care trebuie sa le eviti.

 

Activitati fizice benefice sarcinii:                                                             

·        Mersul pe jos

·        Yoga

·        Inot

·        Pilates

Activitati fizice daunatoare sarcinii:

·        Sporturi de contact: judo, baschet, kickboxing

·        Scuba diving

·        Calarit

·        Ski

·        Alpinism

·        Surf

Poti face sport din primele saptamani de sarcina, insa, pe masura ce inaintezi in aceasta perioada, trebuie sa reduci considerabil atat timpul, cat si intensitatea exercitiilor fizice.

Prin urmare, femeile obisnuite cu un stil de viata activ isi pot continua in mod normal activitatea in primul trimestru de sarcina, insa incepand cu cea de-a 12-a saptamana de sarcina, intensitatea exercitiilor fizice trebuie diminuata. In ultimul trimestru, trebuie evitate sporturile cu vibratii, precum saritul, alergatul sau mersul pe bicicleta.

 

2. Top 5 mituri demontate despre sportul in timpul sarcinii

Circula tot felul de zvonuri si idei despre sport si sarcina, motiv pentru care a venit timpul sa afli care sunt miturile in care nu mai trebuie sa crezi incepand de astazi.

  • Antrenamentele efectuate pe timpul sarcinii pot rani copilul

Daca acorzi o foarte mare importanta tipului de activitate pe care il desfasori, copilul nu poate fi pus in pericol sub nicio forma. Sarcina poate suferi complicatii doar in momentul in care nu respecti indicatiile primite de la medic. Din aceasta cauza, trebuie sa intrerupi orice fel de activitate daca intampini:

·        sangerari vaginale

·        dureri abdominale

·        dureri de cap

·        ameteala

·        stari de confuzie

 

  • Daca, inainte de a ramane insarcinata, nu ai facut sport, nu poti incepe sa faci pe parcursul sarcinii

Chiar daca inainte de sarcina nu ai avut o viata foarte activa, asta nu inseamna ca pe parcursul celor 9 luni, trebuie sa uiti toate exercitiile fizice stiute. Sarcina reprezinta cel mai bun moment de a incepe un program de exercitii, deoarece prezinta numeroase efecte pozitive, atat asupra copilului, cat si asupra ta.

 

Este foarte important sa gasesti o activitate fizica ce-ti va face placere si care sa-ti fie, in acelasi timp, permisa pe timpul celor 9 luni. Discuta cu medicul tau si gaseste cea mai buna varianta.

 

  • Sportivele pot continua programul intens de exercitii pe tot parcursul sarcinii

Nimic mai gresit! Daca te numeri printre sportivele de inalta performanta, acest lucru nu semnifica faptul ca iti poti continua activitatea linistita pe parcursul sarcinii. Femeile atletice nu au parte de aceleasi dureri si crampe pe parcursul celor 9 luni, insa acest lucru nu le permite sa faca excese in ceea ce priveste efortul fizic.

 

  • Exercitiile abdominale nu afecteaza sarcina 

Sportul pentru gravide nu trebuie sa includa si abdomene, fapt pentru care trebuie cautate alternative. Spre exemplu, te poti aseza cu spatele pe o minge mare, dupa care sa incepi sa ridici pe rand picioarele de la sol. Femeile se pot intoarce la abdomene dupa aproximativ doua luni de la nastere.

  • Singurul avantaj al sportului in sarcina este de a ajuta mamele sa slabeasca mai usor dupa nasterea copilului

Executarea constanta a exercitiilor fizice pe parcursul sarcinii ajuta la pierderea rapida a kilogramelor in plus, insa acesta nu este singurul avantaj. Sportul in timpul sarcinii creioneaza multe alte beneficii uluitoare, printre care accelerarea metabolismului sau evitarea depresiei si a starilor anxioase.

In cele din urma, daca te numeri printre viitoarele mamici, incearca sa incluzi si sportul in activitatile zilnice, deoarece cuprinde numeroase beneficii, atat asupra sarcinii si a fatului, cat si asupra sanatatii tale psihice si fizice.

 

Sursa foto: Pexels.com, Pixabay.com, Unsplash.com

Referinte: 

https://www.reginamaria.ro/articole-medicale/este-sigur-sa-incep-sa-practic-sport-sarcina

- https://www.romedic.ro/sportul-si-sarcina-0P32490

- https://www.dr-bran.ro/noutati/sportul-in-sarcina

 

up